بیانیه پایانی همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب عصر دوشنبه با حضور فعالان داخلی و خارجی در بحث عفاف و حجاب و برخی شخصیت های نظام چون آیت الله مهدوی كنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ، دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان برگزار شد.

در این بیانیه آمده است: امروز جامعه جهانی به نفس پاك زنان و مردانی نیاز دارد تا فرای تمركز قشری و نگاه جنسیتی در تعالی بخشیدن به جایگاه زن انسان بما هو انسان از طریق بسط عفاف و حجاب، همت گمارند و انسانیت را از حضیض نظام سرمایه داری غرب و رفتار مرموزانه مكاتب اومانیستی كه در غایت بلند اندیشی های خود زن را هم ردیف مصنوعات بشری قرار داده و او را ابزاری برای پیشبرد سیاست های ویرانگر و اسارت بار خواسته اند ، مبرا گردانند و جامعه را از جنایات پیدا وپنهان غرب علیه عزت و كرامت انسانی زنان برهانند ، چراكه آنچه غرب برای زنان به ارمغان آورده است سراسر تناقض در گفتار و عمل است آنگونه كه جامعه جهانی هر روز نظاره گر خشونت علیه زنان است ، خشونتی كه برخاسته از انحرافات نگرشی و فرهنگی مدعیان مهد فرهنگ و تمدن است.

حال جامعه جهانی چگونه می تواند ادعاهای پوشالی غرب و رفتار دوگانه مجامع بین المللی را در حمایت از حقوق زنان باور كند در صورتی كه همچنان در برابر قتل عام، جنایت و تجاوز گسترده و سازمان یافته علیه دختران و زنان مسلمان در اقصی نقاط جهان، سكوت می نمایند؟ و درنقض مسلم مفاد اعلامیه های كذایی حقوق بشر، تاب دیدن و تحمل حداقلی از حجاب، بر سر زنان مسلمان را ندارد؟

در ادامه این بیانیه آمده است : آری این است ره آورد بنیان برانداز جامعه مدرن غربی، از رخداد انقلاب جنسیتی برای زنان جهان. اكنون این سوال مطرح است كه جامعه مدنی مورد ادعای غرب، در مسایلی چون كارآمدی زن و خانواده، احقاق حقوق زنان، هماهنگی نقش های فردی، خانوادگی، اجتماعی، حفظ امنیت و آرامش زنان چه كرده و براساس كدامین الگو مدعی سعادتمندی زن است؟ امروز ما زنان مسلمان جهان، هم صدا با ندای حق طلبانه آحاد بشر، انزجار خود را از رفتار دوگانه غرب و عملكرد غیرمدافعانه و مزورانه مجامع بین المللی كه در برابر نقش گسترده حقوق بشر و حریت انسان ها از قاچاق زنان تا شیوع معنادار و سازمان دهی شده الكلیسم ، اعتیاد و ایدز در زنان و دختران نوجوان، خشونت و فحشای اینترنتی و بهره كشی رایانه ای سكوت اختیار كرده اند به گوش جهانیان رسانده و ضمن محكوم كردن اینگونه اعمال و مواضع غیربشری بر این اصل اعتقاد راسخ داریم كه جامعه جهانی باوجود ادعاهای پوشالی حمایت از حقوق زنان هنوز نتوانسته است جامعه و خانواده را در كنار یكدیگر معنا بخشد و این مهم تحقق نیابد مگر تحت هدایت ادیان به حق الهی.

از این رو ما زنان و مردان مسلمان در نخستین همایش بین المللی تجلیل از طلایه داران عفاف و حجاب، ضمن تقدیر و حمایت از مجاهدت و رشادت بانوان عفیفه ای كه با مقاومت خود در برابر برنامه های حیازدایی جبهه كفر و باطل، ایستادگی كرده و می كنند از حضور زنان طلایه دار حجاب و عفاف در مجامع بین المللی، كانون های سیاست گذاری و تصمیم سازی حمایت می كنیم و معتقدیم آنچه به عنوان نقش زن در جامعه مدنی عدالت خواه قابل عرضه و دفاع است، حضور فعالانه، خلاق، مبتكر و به دور از جاذبه های جنسی است.

از این رو مصرانه خواستار حذف تمامی قوانین ناعادلانه ای هستیم كه در برابر پوشش زنان عفیفه در جامعه و فضاهای دانشگاهی قدعلم می كند.

ما براساس تعالیم نورانی اسلام از شرف وجودی زن به عنوان عنصری متفكر و خلاق دفاع می كنیم و از جلوه های متظاهر و عوام فریبانه غرب در نمایش چهره ای بازیچه گونه از زن بیزاری می جوییم و معتقدیم كه آراستگی و فضیلت شخصیتی زن در جامعه گرایی نقش او تنها در پرتو حفظ حجاب و عفاف و دوری از التذاذ دنیوی آشكار می گردد؛ چنانكه مصادیق عینی آن در انقلاب اسلامی و جنبش های انقلابی كشورهای مسلمان در برابر چشمان متحیر جهانیان قرار گرفته است.

از این رو كشور سربلند ایران اسلامی مفتخر است تا به عنوان ام القری اسلام و پیشرو در تبیین و نقش دهی شایسته و صحیح به زنان، در كانون مقدس خانواده و عرصه های فعالیتی جامعه، هرگونه تجربیات خود را پیرامون ابعاد مسئله زن در جهت تصحیح نگاه غرب نسبت به جایگاه زن و خانواده در اختیار كانون های فعال بین المللی قرار دهد و معتقد است افزایش و تثبیت رضایتمندی زنان از موقعیت خود تنها در پرتو آموزش های صحیح و تقویت بنیان زن در خانواده و تحت لوای سیرت و صورت فضیلت یعنی عفاف و حجاب میسر می گردد.

جامعه اسلامی ایران امیدوار است كه در پرتو تبیین و ترویج الگوی زن مسلمان بتواند در عصر جهانی شدن، زنان را از تاراج ارزش ها و عاطفه برهاند و سعادتمندی آنان را ضمانت نماید. قرار است در پایان همایش شبكه جهانی عفاف و حجاب افتتاح شود.

براساس این گزارش، از جمله اهداف برگزاری این همایش كه با همكاری 20 سازمان و وزارتخانه و نهاد دولتی برگزار شد، شناسایی و تقدیر از فعالان عرصه عفاف و حجاب، تشكیل شبكه اجتماعی گسترده به صورت مجازی در حوزه داخلی و بین المللی، شناسایی سازمان های فعال در حوزه عفاف و حجاب عنوان شده است.

در پایان این همایش كه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، از منتخبین طلایه داران حجاب و عفاف تجلیل به عمل آمد.

1537 ** 1574





:: برچسب‌ها: رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: